Geld verdienen   Overzicht beste spaarprogramma's   Korting  

Forum over geld verdienen met internet

Forum index -> Overige berichten -> Virusscanner
Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Virusscanner
Geplaatst: Za 20 Jun 2009, 20:05
petrelli

Welke virusscanner gebruiken jullie ?

Ik heb Avira, dit is gratis maar weet niet goed of hij wel betrouwbaar is ..
Geplaatst: Za 20 Jun 2009, 20:34
marianne24

mc afee , had eerst norton maar die maakte de computer erggg traag.
die je noemt ken ik niet
Geplaatst: Zo 21 Jun 2009, 06:50
Wilde Spriet

Ik gebruik AVG, die is gratis down te loaden en ik heb nog nooit een probleem gehad op deze pc met Vista.

Ook gebruik ik Ccleaner en Eusing regelmatig om mijn register schoon te houden. Ook deze zijn gratis te verkrijgen.

Geplaatst: Zo 21 Jun 2009, 09:54
Jeroen

Ik gebruik Sophos, maar die is niet gratis.

Hierzo staat een onderzoek van virusscanners: http://www.security.nl/article/12562/1/Grote_virusscanner_test:_Wie_is_het_snelst_met_updates.html

Avira zie ik er niet bij staan, maar AVG wel. De responsetijd van AVG is iets langer dan van bijvoorbeeld Sophos, maar ik denk dat een paar uur verschil niet zoveel uitmaakt.
Geplaatst: Zo 21 Jun 2009, 10:58
petrelli

Hij heet eigenlijk Avira AntiVir Wink
Hij staat er dus wel op Cool
Geplaatst: Zo 21 Jun 2009, 17:33
gamenlinks

Ik heb gebruik geen virusscanner. Ik heb deze niet nodig. Ik gebruik Ubuntu (Linux)
Geplaatst: Ma 22 Jun 2009, 08:37
Wilde Spriet

Microsoft komt met gratis virusbestrijding

Laatst gewijzigd: 19 juni 2009 17:12

AMSTERDAM - Microsoft brengt dinsdag een testversie uit van een gratis beveiligingsprogramma voor Windows-pc's.

Microsoft Security Essentials (MSE) gaat Windows Live OneCare vervangen, een beveiligingspakket dat 49,95 euro kost. Dat wordt uit de handel genomen als MSE op de markt is.

MSE is minder uitgebreid dan OneCare, dat naast beveiliging tegen virussen ook een firewall en functionaliteit voor het maken van backups bevat.

Virussen

De nieuwe software beveiligt de pc alleen tegen virussen en andere kwaadaardige software. Dat doet het ondermeer door verdachte bestanden via internet te controleren aan de hand van een 'real-time' database met malware.

Dinsdag brengt Microsoft een eerste testversie uit. Die wordt voorlopig aangeboden aan de eerste 75 duizend mensen die het programma downloaden.

Windows 7

De definitieve versie van de software is straks gratis beschikbaar, maar wordt niet meegeleverd met besturingssysteem Windows. Ook het nieuwe Windows 7, dat in oktober op de markt komt, wordt niet standaard van MSE voorzien.

Microsoft wil zich daarmee vermoedelijk indekken tegen klachten van concurrenten, zoals Symantec, Kaspersky of fabrikanten van gratis alternatieven als AVG.

Mededinging

Het bedrijf ligt al jaren onder het vergrootglas van de mededingingsautoriteiten in de Verenigde Staten en de Europese Unie.

Brussel tikte Microsoft onlangs nog op de vingers vanwege de integratie van webbrowser Internet Explorer in zijn besturingssysteem. Daarop besloot het bedrijf om Windows 7 in de EU zonder browser uit te brengen.