|
 | | Leaseplan start internetspaarbank |
|
 |
| Geplaatst: Do 11 Feb 2010, 11:47 |
|
|
| Jeroen |
|
|
| |
| Geregistreerd op: 20-12-2003 |
| Berichten: 726 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
LeasePlan Corporation start internetspaarbank
Almere, 9 februari 2010 - Het moederbedrijf van LeasePlan Nederland, LeasePlan Corporation, lanceert vandaag een internetspaarbank voor particulieren, bedrijven en instellingen. Deze nieuwe spaarbank gaat opereren onder de naam LeasePlan Bank. Spaarders kunnen bij de LeasePlan Bank een keuze maken uit een internetspaarrekening en termijndeposito’s met diverse looptijden.
LeasePlan Bank geopend
De internetspaarrekening van LeasePlan Bank is een voor de Nederlandse markt vernieuwend product. Zo biedt de internetspaarbank een aantrekkelijke en transparante rente die automatisch de marktrente volgt. De rente op het spaargeld wordt maandelijks bijgeschreven en het spaargeld is kosteloos en vrij opneembaar. Bovendien is er geen minimum inleg vereist. Op de ingelegde spaargelden is de depositogarantieregeling van toepassing. Naast de internetspaarrekening is het mogelijk om het spaargeld voor langere tijd vast te zetten via termijndeposito’s.
LeasePlan Corporation start dit initiatief om haar activiteiten zo breed mogelijk te financieren. Tot op heden werd hoofdzakelijk geld aangetrokken van de geld- en kapitaalmarkt. De financieringsbehoefte zal in de toekomst voor een deel worden ingevuld met de spaargelden van particulieren en bedrijven.
In een toelichting op de lancering van de nieuwe spaarbank zegt Guus Stoelinga, CFO van LeasePlan Corporation: “Wij zijn er trots op dat wij de consument en de zakelijke spaarder een eerlijk en transparant spaarproduct kunnen aanbieden. Wij zullen zeer prudent omgaan met de aan ons verstrekte middelen en die uitsluitend investeren in activiteiten waar wij al meer dan 45 jaar verstand van hebben, namelijk autoleasecontracten. Een voordeel voor LeasePlan is dat wij met het aantrekken van middelen uit de spaarmarkt onze financieringsbasis verder verbreden.”
Kijk voor meer informatie op www.leaseplanbank.nl |
|
|
|
|
 |
|
 |
| Geplaatst: Do 11 Feb 2010, 14:59 |
|
|
| marianne24 |
|
 |
| |
| Geregistreerd op: 22-1-2007 |
| Berichten: 253 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
is dit die firma die ook veel in nieuws is geweest door problemen
of haal ik nu verschillende in de war |
|
|
|
|
| Geplaatst: Do 11 Feb 2010, 15:10 |
|
|
| Jeroen |
|
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Leaseplan is inderdaad eerder in het nieuws geweest vanwege problemen. Door de kredietcrisis kon Leaseplan moeilijk geld lenen voor haar leaseactiviteiten. Leaseplan kwam in het nieuws doordat het de eerste onderneming was die een beroep deed op de garantieregeling voor kredieten. |
|
|
|
|
| Geplaatst: Vr 12 Feb 2010, 09:06 |
|
|
| marianne24 |
|
 |
| |
|
|
|
 |
 |
 |
|
| zou ik toch niet zo snel mn geld bij zetten |
|
|
|
|
| Geplaatst: Vr 12 Feb 2010, 10:20 |
|
|
| Jeroen |
|
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Als je je spaargeld 3 maanden kan missen dan kan je gerust maximaal 100.000 euro op een spaarrekening van Leaseplan zetten. De spaarrekeningen van Leaseplan vallen namelijk onder het depositogarantiestelsel en ingeval van faillissement krijg je dan binnen 3 maanden je geld terug. |
|
|
|
|
| Geplaatst: Vr 12 Feb 2010, 10:52 |
|
|
| marianne24 |
|
 |
| |
|
|
|
 |
 |
 |
|
| ok dan word het anders maar moet zeggen zoveel (helaas) spaargeld heb ik niet en wat ik heb staat lekker bij de bank |
|
|
|
|
| Geplaatst: Vr 12 Feb 2010, 11:57 |
|
|
| Jeroen |
|
|
| |
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Ik ga zelf ook niet overstappen. Ik heb nu een spaarrekening bij Moneyou. Moneyou heeft ongeveer dezelfde spaarrente als LeasePlan Bank. |
|
|
|
|
| Geplaatst: Vr 12 Feb 2010, 12:38 |
|
|
| marianne24 |
|
 |
| |
|
|
|
 |
 |
 |
|
altijd al bij rabobank geweest en blijf ik ook
wel lagere rente maar ook solide
en ben van mening dat als je een hypotheek hebt je daar ook je spaargeld moet plaatsen |
|
|
|
|
| Geplaatst: Ma 15 Feb 2010, 16:31 |
|
|
| coravd |
|
|
| |
| Geregistreerd op: 15-2-2010 |
| Berichten: 1 |
| Woonplaats: Scherpenzeel |
|
|
 |
 |
 |
|
Ik heb een spaarrekening bij Money-you. Die betalen rente per kwartaal en geeft een hoge rente. Ze zijn onderdeel van de ABN-AMRO en vallen dus binnen de banken waarbij je vergoeding krijgt tot 100.000 euro als er iets gebeurt. Tot nu toe de hoogste rente, 2,4%.
Leaseplan ligt dus iets hoger, maar de kans is groot dat dat weer lager wordt als er veel klanten getrokken zijn. |
|
|
|
|
| Geplaatst: Za 20 Feb 2010, 17:42 |
|
|
| petrelli |
|
|
| |
| Geregistreerd op: 13-6-2009 |
| Berichten: 111 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
| Volgens mij is het beter je spaargeld wat te spreiden over verschillende banken. Rentes variëren toch, op dit moment is het bij de ene bank het meeste rente en op het andere moment die andere bank ... |
|
|
|
|
|
|