| Geplaatst: Ma 06 Jun 2005, 17:08 |
|
|
| puppy79 |
|
|
| |
| Geregistreerd op: 6-6-2005 |
| Berichten: 1 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Hallo,
Ik heb even een vraagje, ik ben totaal niet bekend met het fenomeen
geld verdienen via email, maar ik ben hier en daar toch eens wat info
aan het inwinnen omdat het me wel interessant lijkt.
Nu zou ik graag willen weten hoe het zit als je een uitkering hebt.
Moet je de verdiensten die je maakt opgeven?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Of weet hoe dat in elkaar zit?
Alvast bedankt !
Groetjes,
Puppy79 |
|
|
|
|
 |
|
 |
| Geplaatst: Ma 06 Jun 2005, 18:08 |
|
|
| Jeroen |
|
|
| |
| Geregistreerd op: 20-12-2003 |
| Berichten: 599 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Dit vond ik op http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=31420
| Quote: |
Bijverdienen bij een bijstands-, IOAW- of IOAZ-uitkering
Een bijstands-, IOAW- of IOAZ-uitkering is altijd een aanvulling op uw eigen inkomsten. U mag werken en geld verdienen als u een uitkering ontvangt. Dat is juist de bedoeling. Maar bijverdienen kan niet. De uitkering vult uw eigen inkomsten aan tot het voor u geldende normbedrag. In andere woorden kun je zeggen dat inkomsten op de uitkering worden ingehouden.
Maar niet alles wordt altijd ingehouden. Als u een bijstandsuitkering ontvangt en een (deeltijd)baan vindt, kan de sociale dienst tijdelijk een deel van uw inkomen vrijlaten. De sociale dienst mag u tot maximaal zes aaneengesloten maanden 25% van uw inkomen laten houden, tot een maximum van € 165 per maand (in 2005).
Een voorwaarde is dat het werk dat u doet de kans vergroot om een baan te vinden waarmee u genoeg verdient om uit de bijstand te komen. De sociale dienst beoordeelt of dit het geval is. Hebt u na die periode nog een aanvullende bijstandsuitkering nodig, dan worden uw inkomsten wel volledig op uw uitkering in mindering gebracht.
De meeste gemeenten passen deze tijdelijke inkomstenvrijlating toe. De gemeenten zijn echter vrij om deze regeling wel of niet toe te passen. De duur en de hoogte van de inkomstenvrijlating kunnen ook nog per gemeente verschillen. |
Ik denk daarom dat als je de verdiensten opgeeft dat dan het hele bedrag van je uitkering wordt afgetrokken, omdat het geen baan is. Maar bijna niemand geeft de verdiensten van internet op bij de belastingdienst, omdat ze denken dat de belastingdienst er niet achter komt. Het gaat namelijk meestal maar om kleine bedragen en de websites waar je het geld van krijgt melden het niet bij de belastingdienst. Het is alleen wel strafbaar om het niet op te geven. Zelf geef ik de verdiensten wel op, omdat ik nog student ben en daarom toch niet boven het bedrag kom waarbij ik belasting moet betalen.
Dit geldt overigens voor Nederland, hoe het in België zit weet ik niet. |
|
|
|
|
 |
|
 |
|
|